Humán-TéKa Kft. - 5 párkapcsolat erősítő tipp vezetőknek
< 2020. augusztus >
H K SZ CS P SZO V
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

5 párkapcsolat erősítő tipp vezetőknek

Akár bevallod, akár nem, a jó párkapcsolat fenntartása olyan feladat, ami gyakran a legvadabb projektek menedzselésével vetekszik

Akár Te vagy vezető, akár a párod, akár mindketten, a kihívás adott:


Hogyan lehet fenntartani a kapcsolati egyensúlyt?
Léteznek-e olyan technikák, amik segítenek jobban megérteni a másikat?
Milyen módon tudom elmondani a másiknak, hogy mit is érzek éppen?
A feladatok sűrűjében hogyan sikerülhet kifejeznem, hogy mennyire fontos számomra a kapcsolatunk?
Hogy lehet egyben tartani azt, ami olykor széthúz?


Íme 5 egyszerű tanács, hogy nagyobb legyen az összhang… Ne feledd elküldeni a barátaidnak, munkatársaidnak! Nekik is hasznos lehet…

 

#1 AZ EGYÜTT TÖLTÖTT IDŐ MINŐSÉGE A FONTOS, NEM A MENNYISÉGE

Ez egy elcsépelt igazság.

De honnan legyen időd? Egyszerűen ragadd meg a naptárat, elő az online terveződdel és jelöljétek ki a következő hónapban azokat a napokat, és/vagy azt a hétvégét, esetleg hetet, amit együtt szeretnétek tölteni.

Tudod, a minimálisan elégséges idő – például - valahogy így nézhet ki:
heti egy közös este
havi egy hétvége
félévenként egy-két hét közösen töltött idő.

Miért? Hogy évek múlva legyen mire emlékezni. Legyen közös élmény, emlék, amit, ha visszaidézel tudod, hogy összetartoztok.

Hogyan? Teljes figyelemmel. Intézd úgy, hogy a vezetői feladatokkal ne kelljen, vagy csak igazán minimális időben foglalkoznod. Add át magad a közös időtöltésnek.

 

#2 MERD NÉHA MEGMUTATNI NEM CSAK A GYENGÉDEBB, DE A GYENGÉBBIK OLDALADAT IS – MARADJ EMBERI

Hagyd azokat a kliséket, hogy a vezető mindig lendületes, erőd, öntudatos, döntésképes, határozott, stb… A párodnak fontos az emberi arcod. Ahhoz pedig hozzátartozik a gyengédebb és olyakor esendőbb oldalad is.

Igazán jó helyen vagy, amikor megéled, hogy sérülékenységeddel együtt fogad el a társad.

Fontos, hogy otthon ne csak az erős, irányító vezetőből jusson ki a párodnak, ahogy az is, hogy az otthoni arcod ne kizárólag az elnyűtt, elfáradt, kimerült dolgozó férfi/nő legyen.

Törekedj az egyensúlyra.

 

#3. EGYIK PÖRGŐSEBB, A MÁSIK NYUGISABB – VEDD FIGYELEMBE A PÁROD TEMPÓJÁT, KEVESEBB LESZ A KONFLIKTUS

A párod nem a klónod! Addig rendben van, hogy magaddal szemben rendkívül magasra teszed a lécet, de ezt ne tedd meg a pároddal! Ő nem Te vagy! Más tempó, más tudás, más tapasztalás. Egyszerűen másik személy. Ha azt a tempót, gondolkodásmódot, döntést, időbeosztást, stb. várod el tőle, mint önmagadtól, sokat csalódsz és sok – fölösleges – veszekedésnek adsz táptalajt.

Az ilyen típusú viták számát jól csökkenthetitek, ha nyugiban átbeszélitek a különbözőségeiteket. Ugye, ezek már a kapcsolatotok legelején is ott voltak. Kár szemrehányást tenni a másiknak.

Elő az empátiával és beszéljétek át, hogy a másik egy-egy extrán idegesítő tulajdonsága mégis hogyan lehetne elfogadható a másik számára. Mire vágynátok? Azt hogyan lehetne közös erővel elérni?
Innentől már csak ki kell tartani az elhatározásotok mellett…

 

#4. HA MÁR MUSZÁJ OTTHON IS DOLGOZNOD, ÍGY NE VIDD TOVÁBB A MUNKA FESZÜLTSÉGÉT A PÁRKAPCSOLATODRA

Voltál már úgy, hogy felnéztél egy munkahelyi e-mail-ből és csúnyán odamorrantál a másikra? Észre sem vetted. Persze jöhetett a magyarázkodás és a bocsánatkérés. Nincs ez jól így!

Ha már dolgoznod kell otthon, vonulj külön kicsit. Kérj időt a párodtól, 30perce, egy órát. Aztán amikor ez lejárt, vagy elkészültél a feladattal, mielőtt a családi életbe visszatérsz, állj meg egy percre és „zsilipelj át”! Gondold át, hogy kész a feladat, ettől elégedett vagy, vagy inkább maradt még egy kis feszültség. Ha dühös vagy, adj magadnak néhány percet, hogy tisztázd belül, kinek is szól a dühöd. Csak ezek után „térj vissza” és így biztosan nem viszed át a munkahelyi érzelmeket a családi vagy éppen a párkapcsolatodra.

Sok lehetséges konfliktust és félreértést tudsz így megspórolni!

 

#5. MINDKETTEN IGÉNYLITEK A FIGYELMET! HÁT BESZÉLGESSETEK FIGYELMESEN…

Mindenki igényli, hogy megkérdezzék, arról, hogy milyen napja volt. De ez önmagában kevés. Azt is igényeljük, hogy a másik figyelmesen hallgasson végig. …és azt is igényeljük, hogy a felesleges részletekkel ne traktáljuk, vagy éppen ne faggassuk egymást.

Időről időre szakítsatok időt arra, hogy másikat megkérdezitek, hogy hogyan is érzi magát otthon és a munkájában. Kérdezz rá, hogy mi van vele. Aztán figyelj is oda a válaszra.

Ha együtt dogloztok és „Úgyis tudom, hogy mi volt bent”- élményetek van, azért érdemes beszélgetni a sok napi teendő mellett arról, hogy…

Ki, mit érzett sikernek/kudarcnak/viccesnek?
Mire büszke? Mi bántja? Miben érez hiányosságokat, mint magánember?
Hogy képzeli a következő lépéseket? Ebben saját magának és Neked milyen szerepet szánna?
Legyen előtérben, hogy munkatársakon túl az életben is társak vagytok!



Ne feledd! Bármi, amit ma önmagatokért teszel, lényegesen több, mint a semmi! A beszélgetésnek szentelt idő és a figyelem mindig előre fog vinni benneteket és erősíti a kapcsolatot.

Ha úgy érzed, egyedül mégsem megy, kérj segítséget olyan szakembertől, aki a nem csak a lélektanban, de a munka világának jellegzetességeiben is eligazodik. Az elérhetőségeimet itt találod.


 

Találsz itt néhány insta posztot, amit a #házassághete rendezvénysorozat margójára készítettem.
Egy-egy rövid sztori és hozzá egy-egy tipp.
Ha tetszik, kövess be ide kattintva az insta profilomon és olvasd a napi vezetői tippeket a sztoriban

 

 

to top